Sunday, 29 December 2013

Tanda-tanda Lelaki Jatuh Cinta

Assalamualaikum..hoho..entry kali ni mengisahkan tentang tips-tips bagaimana nak tahu sama ada lelaki tu sedang jatuh cinta atau tidak.. nak tahu? jom cek sini.. heheheheheh...




Tanda-tanda lelaki jatuh cinta:

Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.

Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi org yang kuat bercakap.

Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyanyangi kekasihnya.

Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.

Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.

Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri-sendiri.

Adakalanya dia seperti anak kecil yag meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.

Dia cuba meluangkan lebih masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.

Dia membanggakan kekasihnya di hadapan orang lain.

Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya. 

Dia sentiasa memastikan kesalamatan kekasihnya.

Apabila timbul orang ketiga , dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya. 

Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan..

p/s : Ingat perepmuan saja yang perlu dihargai? Lelaki juga hendaklah di hargai.. :')

Kenali Makanan Pembersih Hati




Acap kali organ hati sering di abaikan penjagaannya sedangkan ia menjalankan "kerja-kerja" yang berat selain bertanggungjawab memastikan 500 fungsi berbezanya ke atas tubuh berlangsung dengan baik,

Antara tugas yang perlu dilakukan ialah dengan mengeluarkan toksin dari tubuh, menyimpan vitamin-vitamin tertentu, mengawal kolestrol, metabolisme pada lemak serta mengatur perjalanan hormon. Jadi boleh dikatakan hampir setiap hari organ ini pasti berhadapan dengan racun-racun yang membahayakan. Lebih-lebih lagi sekiranya anda seorang perokok tegar dan penggemar alkohol. 

Sama ada suka atau tidak, bantulah membersihkan organ hati dengan memperbanyakkan makanan-makanan berikut : 

✔ Air Limau Susu
Jadikan air putih sebagai teman setia anda. Sesekali boleh juga di campurkan dengan perahan jus limau susu ke dalamnya bagi mengeluarkan sisa-sisa racun melalui usus dan urin. Pada masa yang sama , ia merangsang organ hati ke atas hempedu bagi menyingkirkan toksik yang membahayakan. 

✔ Khasiat Bawang 
  Tahukah anda bahawa bawang merah dan bawang putih mengandungi phytonutrient yang berupaya memecah lemak-lemak yang tersimpan di dalam tubuh. Bukan setakat itu sahaja, ia juga dikatakan boleh menyembuhkan dan membunuh virus bakteria sekali gus melindungi dari terkena serangan jantung. 

✔ Ambil Vitamin C
Kaedah terbaik menambahkan kekurangan nutrisi dan membersihkan hati adalah dengan mengambil vitamin C. Bantulah ia dengan ekstrak gluthathione agar kesihatan sentiasa berada di tahap seimbang. 

✔ Teh bunga dandelion 
Kajian yang dilakukan oleh Australian Journal of Medical Herbalism menemui zat yang terkandung dalam akar dandeliom dikatakan mampu melancarkan perjalanan sel di bahagian hati. Dengan mengamalkan minuman teh dandelion secara teratur atau mengambil tambahan vitamin yang mengandungi dandelion 200-500 mg sehari , organ hati mampu dipelihara dan menjalankan tugasnya walaupun dengan bebanan kerja yang berat. 

ღ Sekian 

10 Jenis Makanan Kurangkan Kolestrol

Apakah itu KOLESTROL? 

Kolestrol adalah metabolit yang mengandungi lemak sterol (waxy steroid) yang ditemui pada membran sel dan diedarkan dalam plasma darah. Kolestrol bersifat lembut, berminyak dan tidak berbau. Ia terdapat dalam setiap bahagian di dalam otak, sistem saraf, kulit, hati, usus, limpa dan hormon seks. Kolestrol diperlukan dalam proses biologi dalam badan namun begitu ia tidak boleh hadir dalam jumlah yang terlalu banyak. 

Kolestrol dihasilkan dalam badan oleh hati dengan jumlah di antara 800-1000mg sehari. Kolestrol juga merupakan salah satu bahan yang menjadi punca kepada penyakit jantung. Apabila tahap kolestrol menjadi tinggi di dalam darah, ia berpotensi untuk melekat pada dinding saluran darah. Apabila ini terjadi, saluran darah akan menyempit dan tersumbat. Proses ini dipanggil atherosclerosis.

Bagi mengatasi masalah ini, kita hendaklah mengamalkan pemakan yang seimbang terutamanya dalam pengambilan lemak. 
Perkara pertama untuk mendapatkan diet jantung sihat ialah dengan mengurangkan pengambilan lemak 'tidak baik' terutamanya lemak tepu dan lemak trans. 



Anda mungkin perlu untuk memperbaiki diet anda dan menambah pengambilan makanan khas untuk membantu mengurangkan kolestrol. Berikut disenaraikan 10 jenis makanan untuk membantu mengurangkan kolestrol. 

Amalkan Pmakanan Ini :

1. Epal
2. Kekacang
3. Beras perang 
4. Kulit kayu manis
5. Bawang putih
6. Anggur
7. Oat
8. Ikan Salmon
9. Produk soya
10. Walnut

Sayangi lah jantung kita 

Saturday, 28 December 2013

Tips mengurangkan pergaduhan

Selalu bergaduh dengan pasangan? di sini ada penyelesaiannya.. bagi pasangan yang kerap bergaduh walaupun hanya perkara yang kecil cubalah tips ini.. mana tahu ia membantu..

Tips Mengurangkan Pergaduhan

✿ Jangan bersyarah
✿ Jangan balas dendam
✿ Jangan tinggikan suara
✿ Elakkan terlalu peribadi dan sensitif
✿ Jangan timbulkan perkara2 kecil
✿ Mendengar dengan teliti
✿ Fokus satu isu pada satu masa
✿ Jangan serang
✿ Mesti hormat
✿ Jangan tinggalkan 

p/s : Yang paling penting dalam sesebuah perhubungan ialah korang mestilah sentiasa saling memahami dan kalau ada masalah jangan terlalu ego..mengalah lah walaupun ia bukan salah awak ....

Formula Cinta Yang Praktikal

Good night for all reader(s).. have a wonderful night..hehe.. 

Malam ni Fatin nak post tentang Formula cinta yang praktikal pula..hahaha..ada juga formula untuk bercinta kan? 


Menurut ajaran Islam, ada elemen-elemen yang lebih utama daripada cinta yang perlu diutamakan sebelum memulakan perkahwinan. Perkara-perkara utama ini semuanya dituntut oleh Allah untuk disempurnakan bagi memastikan cinta yang terbina nanti berdasarkan cinta Allah. Antara prinsip-prinsip itu ialah: 

1. Niat
2. Matlamat
3. Pelaksanaan
4. Modus Operandi
5. Natijah perkahwinan selaras dengan kehendak-Nya

Selama mana prinsip-prinsip ini dipatuhi, Allah menjamin cinta antara pasangan suami isteri itu pasti tumbuh, subur dan berbunga sekalipun mereka tidak pernah bercinta sebelum mereka berkahwin. Atau walaupun mereka tidak pernah kenal sekalipun. 


Selamat membaca dan jangan lupa tinggalkan komen ye =)

Sifat-sifat Cinta

Assalamualaikum.. coming back here.. thanks for wasting time just to read my post.. okay this evening i have an idea to post something.. this is about LOVE.. 
Apakah itu CINTA? Ramai yang tahu menyebut perkataan cinta. Tetapi anda tahu apa itu cinta yang sebenarnya? Cinta mempunyai pelbagai sifat.. CINTA itu suci,mahal dan tinggi tarafnya. Itulah cinta sebenar cinta =) hehe.. 


Sifat-sifat cinta dikategorikan sebagai : 

Cinta Bersedia

=> Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta, maka Allah menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkogsi rasa kewujudan dengan dikasihi. Sedia untuk mengikat setia serta saling memahami. Setia untuk di pertanggungjawabkan kerana cinta. Sedia untuk menyerah diri pada cinta yang dicintai. 

Cinta Indah

=> Walaupun kewujudan cinta tidak boleh dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik. Cantiknya itu tulen dan tidak ia bertopeng. Bukan saja ia cantik tapi suci murni, bercahaya, gemerlap dan putih bersih. 

Cinta wujud sejak dilahirkan 

=> Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cita bermula dari cinta belaian ibu, membawa kepada cinta kepada kekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada Allah. Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar itu suci murni serta putih bersih. 

Cinta itu hidup

=> Cinta adalah ibarat bunga, boleh berputik, lalu mekar serta boleh layu dan gugur. Cinta itu punya deria dan perasaan. Cinta mendengar cinta, berkata cinta, melihat cinta. Cinta ada segala-galanya. Sayang, benci, cemburu, gembira, sedih, tenang, tertekan, ketawa dan menangis. Cita itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati. Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

Cinta itu suci

=> Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan ia tidak berdosa. 

itulah sifat asal cinta, ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan sinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa. 
Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicitai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

Jadi apakah nilai cinta anda? 

Friday, 27 December 2013

Kenali Pasangan Anda

Assalamualaikum w.b.t dan selamat malam kepada semuanya.. hah sedang buat apa tu? hehe.. well well well ...tonight i want to share something to you and this is about your sweetheart..hahahah.. joking3x..
sebenarnya fatin nak share sedikit tentang perwatakan lelaki ni.. bukan fatin reka-reka je benda ni tapi ni haa sedang baca artikel tentang dunia lelaki.. opsssss!!!! Lelaki2 di luar sana minta maaf je la ye tapi info ni nampaknya khas untuk kaum Adam juga so mari kita baca ni.. 


nampak tak gambar lelaki hensem dekat atas tuh? haaa tu lah boyfriend fatin..lalalalla..jeles ke? hahaha.. gurau je la.. hehe..

Para wanita2 di luar sana awak semua tahu tak BAHASA BADAN LELAKI BERI LEBIH MAKNA DARIPADA KATA-KATA? 
Mengenali dan memahami lelaki sebenarnya tidak sukar kerana melalui gerak gaya mereka kita dah boleh tahu dah pasangan anda tu jenis yang mana satu.. Pada lelaki tingkah laku dan pergerakan lebih bermakna daripada kata-kata terutamanya apabila dia sedang berbual dengan wanita lain.. 

Wahai wanita di luar sana,  kenali dahulu ciri lelaki idaman melalui pergerakan dan tingkah lakunya. tidak perlu percaya sepenuhnya tapi tidak salah jika berhati-hati kan..

Perwatakan Lelaki Seperti ini:

1. Anggukkan kepala 

Apabila lelaki menganggukkan kepalanya ketika sedang berbual-bual dengan anda membuktikan lelaki itu seorang yang mengambil berat dan sentiasa ingat mengenai diri anda. Dia juga jenis yang ringan tulang membantu dan ada di samping anda apabila diperlukan. 

2. Dekatkan Badan

Lelaki yang suka mendekatkan badannya dengan diri anda apabila sedang berbual adalah lelaki yang menarik dan mampu menarik ramai orang lain tetapi kadang-kadang bersikap keterlaluan.

3. Merenung

Lelaki ini adalah jenis lelaki yang suka memita-minta kerana dia mahu mengetahui apa yang boleh anda tawarkan kepadanya sama ada dalam pekerjaan , persahabatan atau cinta.

4. Mengerakkan tangan dan badan

Lelaki ini memberangsangkan, bertanggungjawab dan mempunyai rasa cinta yang mendalam. Mereka beranggapan kata-kata tidak cukup untuk membuktikan kesucian cinta. Oleh itu, pergerakkan adalah sebagai bukti untuk menunjukkan kesungguhan. Dia juga seorang yang sensitif dan baik hati.

5. Suka berdiri

Apabila bercakap, anda duduk dan dia berdiri. Lelaki jenis ini melambangkan yang jiwanya suka menguasai dan mengongkong. Dia suka mempengaruhi orang lain untuk kepentingan dirinya dan pantang megalah.

6. Memandang mata 

Ini adalah sifat lelaki yang yakin dan berterus terang. Dia juga sentiasa memberi perhatian, berusaha menjaga hati semua orang, tidak kira bagaimana rapatnya hubungannya dengan orang tersebut.

7. Meniru gerak

Lelaki ini terpengaruh dengan rasa dan tingkah laku orang lain yang suka mempengaruhinya. Dia mudah dibawa berbincang dan suka menurut asalkan ia tidak menimbulkan masalah.


So, pasangan anda tu jenis yang mana satu? Just leave a comment okay.. alahai penyibuk betul si Fatin ini..hahahaha.. joking.. Artikel ini hanya perkongsian sahaja.. tidak semestinya kita boleh tahu perwatakan si dia hanya dengan gerak tubuhnya.. ini semua hanyalah kajian sahaja.. tapi kadang2 ada juga yang betul.. hanya diri anda sendiri yang lebih mengenali diri pasangan anda.. so keep it up.. SMILE~





Thursday, 26 December 2013

Waita Idaman Lelaki

Assalamualaikum.. cik fatin kembali..hehe.. yang dok tersenggih je tu apesai ehh? terbaca tajuk kali ni hah nak senyum2 lah tu.. hehe.. maie fatin kongsikan sedikit tentang perwatakan wanita yang menjadi idaman lelaki.. 



1. Kecantikan Dalaman

Wanita yang tulen adalah wanita yang lemah lembut dalam pewarakannya tetapi prinsip dan nilai hidupnya begitu agung dan tinggi merantai dirinya. Itulah kecantikan dalaman yang sukar ditandingi.

2. Keanak-anakan

Lelaki suka membela, menjaga, membimbing dan melindungi justeru mereka boleh berperanan menjadi pelindung kepada mereka. Keperibadian wanita yang manja keanak-anakan memang merupakan salah satu keindahannya namun tidaklah berkeanak-anakan yang melampau kerana akan menunjukkan bahawa diri wanita itu tidak matang.

3. Cantik

NAFSU mengatakan wanita cantik pada rupanya, AKAL mengatakan wanita cantik pada ilmu dan kepandaiannya, HATI mengatakan wanita itu cantik pada akhlaknya.

4. Berakhlak Mulia

“Dunia adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita yang solehah”. Sebagai ibu, terukir di paparan dada. Sebagai isteri, pengubat duka nan lara.Sebagai kekasih, dirindui saban ketika. Sebagai mujahidah, berdiri dibelakang mujahidin. Ciri-ciri wanita yang solehah taat kepada Allah. Berbuat baik kepada ibu bapa .Sentiasa taat dan berkhidmat kepada suami dengan sepenuh hati. Menutup dan menjaga aurat. Tidak berhias apabila keluar rumah. Tidak keluar bersendirian atau bersama lelaki ajnabi kecuali bersama mahram. Berbuat baik dengan jiran tetangga. Suka mempunyai anak yang ramai dan berusaha untuk mendidik mereka.

5. Berpegang pada agama

“Dikahwini wanita itu kerana 4 perkara, kecantikannya, hartanya, keturunannya, dan agamanya. Pilihlah yang paling beragama”

6. Dari keturunan yang baik-baik.

Seorang wanita yang dari keturunan yang baik-baik mudah diterima lelaki. Namun wanita yang berasal dari keturunan yang hina seperti anak zina atau sebagainya tidak wajar merasakan dirinya tidak layak menjadi wanita idaman. Islam mengangkat tinggi umatnya yang bertaubat dan sentiasa memperbaiki diri kerana taqwa menjadi darjat kemuliaan disisi Allah.

7. Bijaksana

Saidatina Aisyah r.a. merupakan seorang tokoh intelektual terbilang. Sebanyak 2210 hadis sahih berjaya diriwayatkan selama 9 tahun hidup bersama Rasulullah s.a.w. Beliau merupakan fuqoha’ (ahli hukum) Madinah yang unggul dan juga berpengetahuan dalam bidang perubatan. Wanita idaman lelaki ialah wanita yang pandai tetapi tidak menunjuk-nunjuk
pandai kerana ianya mencabar ego lelaki lalu menyebabkan lelaki menyampah terhadapnya.

8. Tidak mempamerkan keseksian

“Wanita yang berpakaian tetapi sebenarnya telanjang untuk mencari perhatian lelaki, yang melenggok-lenggokkan tubuhnya, yang kepalanya seperti punuk (bonggol) unta, mereka itu tidak akan masuk syurga”.
(Hadis Riwayat Muslim)

9. Tidak Cerewet

Wanita yang cerewet boleh merimaskan lelaki dan mudah menyebabkan lelaki menyampah terhadapnya.

10. Memahami lelaki

Contoh: Yang berlaku: “Itulah abang! Asyik bekerja aje. Mementingkan diri sendiri… Tak ingat nak balik rumah… Tak habis-habis layan kawan.. kawan.. kawan… Hal rumah ni takkan nak suruh saya buat sorang!” Yang sebenarnya berlaku: Di pejabat, bos sambung meeting hingga pukul 7 malam. Singgah solat Maghrib di masjid. Ada penceramah idola. Dengar ceramah sehingga solat isyak. Dalam perjalanan pulang, kawan lama telefon minta jumpa di warung ada hal penting katanya. Pukul 10 malam baru sampai di rumah.

11. Tidak terlampau cemburu

“Tidak boleh iri hati melainkan dalam dua perkara iaitu seseorang yang telah dikurniakan Allah harta lalu dihabiskan dijalan Allah dan orang yang dikurniakan ilmu pengetahuan, lalu ia mengeluarkan hukum berpandukan ilmunya (al-Quran dan Hadis) serta diajarkan kepada orang lain” (riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

12. Sejuk mata memandang.

Bersopan-santun, sentiasa memaniskan muka. Sentiasa senyum. Menutup aurat. Ramah dan mesra. Menundukkan pandangan.

13. Pandai menaikkan semangat dan bermotivasi

Lelaki lebih tertarik untuk mencari wanita yang pandai menaikkan semangat dan bermotivasi ketika dia memerlukannya.

14. Canggih

Wanita yang pandai menyesuaikan diri dengan arus perkembangan semasa tetapi masih mengekalkan ciri-ciri wanita Islam yang berakhlak mulia dan menutup aurat.

15. Mempunyai persamaan yang bermakna

Suatu hari,Imam Malik hairan melihat burung merpati dan gagak berkumpul bersama. Dengan spontan beliau berkata,”Kedua-duanya bersatu padahal jenisnya tidak sama”. Ketika burung itu terbang, beliau melihat keduanya masih ada persamaan iaitu kedua-duanya cacat. Lalu beliau berkata,”Sebab itulah burung itu dapat bersatu”.

16. Pemaaf

Wanita yang suka mendahului meminta maaf walaupun dirinya tidak bersalah digambarkan mempunyai peribadi yang unggul dan mudah disayangi.

17. Seimbang

Seimbang dari sudut pergaulan, keagamaan, pengurusan diri, dan pengurusan masa.

18. Berkeyakinan diri

19. Mempunyai ‘body language’ yang baik.

Maksud ‘body language di sini adalah cara percakapan, kawalan diri di hadapan orang ramai dan sebagainya.

20. Bersifat keibuan, menyenangkan orang tua dan menggembirakan anak-anak

* Peringatan buat lelaki yang mengidami wanita seperti ini! Adakah anda sudah dahulu menjadikan diri sebagai lelaki idaman!?

Sumber : Petua Membuat Orang Jatuh Cinta
(DATO’ DR. FADZILLAH KAMSAH, HAJI MUHAMMAD ZAKARIA, FATIMAH SYARHA NOORDIN)

Happy Anniversary For my Relation


Assalamualaikum and gud afternoon for all blogger and for those who actually read my blog today.. 
thanks for wasting your time to visit here and i really thankfull..hehe..
So today,i want to create a short stories here regarding what? haha.. i always with my blank idea and its was very-very embrassed..haha.. but who cares? this is my blog so let me post anything what i want and you stop to complaining.. hehe.. joking ya.. jangan marah2.. alolololo..speaking lah sangat bagus kalau grammar pun betul..kuang3x.. 

well you see the tittle above? that is actually i want to post today..my anniversary with my soulmate  ~HUBBY~
today 26/12/2013-Thursday..

hari ni genap lah hubungan percintaan kami yang ke 2 tahun 3 bulan and i really happy because even we always fight but until now kami masih bersama.. Hanya Allah yang tahu sejauh mana cabaran yang sudah kami lalui selama 2 tahun 3 bulan ni dan ianya kadang2 menyakitkan tapi dengan berkat kesabaran dan kepercayaan antara kami alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar.. seadainya jodoh ini bukan milik kami, dengan hati yang ikhlas sy merelakan perpisahan ini.. kalau sudah jodoh takkan ke mana juga.. insyaAllah.. 

Ucapan untuk teman sejiwa ku.. 
i really love you so much hubby..walaupun kita jarang berjumpa, tapi dengan adanya kepercayaan antara kita, selagi kita tidak mensia-siakan kepercayaan yang ada InsyaAllah kita akan bersatu suatu hari nanti.. 
Now,my hubby was trainee as a Medical Assistance at Kota Kinabalu..hehe.. i always miss him and i just can pray for him.. gud luck hubby..all the best for your future.. 

thats all for my random post today.. 

Sunday, 22 December 2013

Macam mana nak buat gambar animated?




New.. hehe.. lihat gambar di atas.. animated kan? nak tau cara buat gambar animated cenggitu? okey fatin akan ajar tapi bukan sekarang ye.. hehe.. senang je wat benda tu sebenarnya.. mungkin ramai yang da tahu buat animated picture malah mungkin diorang tu lebih terer dari fatin.. so fatin akan share benda ni kat korang yang tak tahu lagi buat gambar seperti di atas khususnya para newbie sekalian.. hehe.. ikuti perkembangan semasa blog fatin.. i will update them soon.. fatin busy buat freebies header sekarang ni.. memandangkan cuti panjang hahahaha.. berlagak sangat lah ayat tu.. hehe.. kbaaiiiiii..

~My Ex-Classmate 2012-2013~

Assalamualaikum.. i haven't post anything since 3days ago.. im sorry for a little late update..hehe.. so today, as i wish.. i want to throwback our memories with my super beautiful and handsome classmates.. well i miss them so much .. huhu.. hope one day we will meet again.. so okay lets us start.. 


Look at the picture above.. we are very close each other.. i miss this moment.. 
Taken by : I don't know at Semester I and this is our first time facing the new exam of new STPM with 3semester.. 


hahaha.. this is the very crazy moments ever,,why? online facebook at class while other groups make presentation infront.. 

Huh.. tidak lama lagi cuti sekolah berakhir.. but then im happy because now and after this when i come back to school i mean the new highschool i don't have to wear uniform school again.. i hate school uniform.. haha.. why? well its make me to get mad and bad mud..haha.. sudah 13tahun berturut2 fatin pakai baju sekolah..hahaaaiiii.. kalau dah masuk universiti nanti boleh pakai baju bebas i mean baju yang sopan lorhh..hehe.. feeling excited dengan kehidupan baru seorang Mahasiswi nanti..waiting until bulan 5 next year..hehe..


this is my classmates.. this picture was taken while we are practice for MUET DRAMA.. and this is my member group.. our drama tittle is " THE SOUND OF BROKEN PLATE " hehe and im the princess as OMEGA and the prince is ALPHA the boys at my right who was skinny and korean style.. hehe.. i miss that moment.. its remind me for our naughtiness along 2012-2013.. many sweet memories ..

okey peeps.. im done for introducing my classmates and i think not bad right? not interesting as much..haha.. im sorry but kindly i will post again about my classmate in session two.. waiting and keep in touch.. Assalamualaikum.. 

Thursday, 19 December 2013

My Life Is Wonderful

Assalamualaikum dan selamat tengah hari kepada semua pengunjung belog Fatin pada hari ini.. thanks ya? 
erm nampak tak perbezaan blog fatin ni? hurmm .. Childish sangat lah kan? sebab terlalu colourful uhhh..but sokey.. i like it mostly.. if you are not interest to visit her its okey fellas.. i understand..hohoho.. so how's your day been today? Have to planning something? I don't know what you do but sure you want to know how is my day today? well so far my day is full of happiness ..you know why? my life now is better than yesterday.. of course there are someone which makes my day colourful and even if i sad i can't stop to smile and laugh like im okay but nobody know sometimes i'll face many of depression or problems..hehe..but no matter how hard it is but stay cool and enjoy..haha.. Orang seperti saya ni memang tidak ada feeling langsung lah .. what deee T_T hehe.. 

I don't know what to post here lah.. because im a little bit busy right now.. you know its hard to be a girl..because girls need to woke up early in the morning to clean up the mess at house,helping mom to doing "home work"..uhhh..so damn..haha..but surely im very hardworking daughter's in my family.. Bukan niat nak minta puji but thats the truth of my self.. won't believe? hehe.. joking.. haiya my grammer spoil.. memang lah.. im not the original "Omputeh@Mat saleh" LOL.. hehe.. 

Lalalalalalalala.. ok i'll stop creating here for this afternoon.. don't forget to leave a comments for me ya? i will wait with a very thankful... Daaaaaaa dear fellas.. 

Night Wishes

Gud nyte my sweet stalker in the midnight.. hehe.. im so tired and so sleepy because i had spent a long time from 5 hours ago just to decorate my blog.. are they cute? hehe.. i like soft color and of course one of them is PINK.. wow.. actually i like yellow but i think the color not really suitable for blog right? it is make my eyes to be sick and tired so i'll try to touch up my blog with a sweet and colourful soft color.. and then? tadaaaaaa.. its look very cute and this is my first time to having fun and enjoyable editing my sweet sweet bloggie.. hope this is the last one blog i ever have forever.. and i hope its will nice to me and have a good co-operation while i was doing my tutorial here.. hey wait.. i will make my own tutorial later.. i actually still not have a time to dating here with mr.Blog ..hehe..maybe i will create them soon and just wait.. wasting time here is the best idea..hahaha..joking .. i have to go now.. its 12:03 a.m already.. will come back soon okay.. dadadadadadadada.. see you tomolo morning?evening?night? huh what ever.. >,<

Wednesday, 18 December 2013

♥ Random Post By Me ♥

Assalamualaikum.. 
hai again to all my fans.. hahahaha.. weird? hurmm.. tadaaaaa.. i made my new account..always with the same problems but now i had my reasons how i making a new blog.. well well well actually my blog was error and when i try to edit the content hahaha so pity.. still error and this is only a short way for me to make another blog... but its okay and have fun and your are mostly welcome to wasting your leisure time here but maybe for this time my blog still unperfect .. never mind okey.. daaaa for now