Monday, 20 April 2015

Morning

Hello fellas.. hai again.. well im no longer active posting anything at my blog for this time.. im quiet busy with my own work.. so many assignment to do and presentation is waiting for us..ohh.. it so difficult.. even i can't manage my time wisely.. there are so many assignment that have been given,but you know,, jadual kelas sangat padat setiap hari,.sampai kelas terus sambung buat kerja.. this is real life.. kalau dulu lah sy tau betapa susahnya jadi pelajar U,emm mungkin sekarang sy dah masuk bahagian Kementerian Kesihatan. at least,walaupun kerja byk dapat juga rest hujung minggu.. kalau ni,hmm susah sangat.. ahh.. kenapa mengeluh pula ni.. syukur lah nak dapat masuk U.. orang lain teringin masuk tapi tiada rezki.. yang dah masuk tu kenapa mau mengeluh lagi. Allah. bukan niat diri ini tidak mensyukuri segala nikmat-Mu cuma tidak tahan dengan tahap stress level entah berapa sudah.. hee.. it's okey.. itu namanya ujian.. hati kena kental.. semangat kena kuat.. bersusah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian.. :) 

**********

hari ni tidak pergi kelas.. sebab gastrik.. ini lah penyakit ni kalau tidak jaga pemakanan.. i still remember that last month after sem-break i'd stop taking caffien..im coffee lover's.. yes.. that is truth of my self.. and you know what happened after that? memandangkan di bilik tiada minuman lain selain nescafe jadi terpaksa lah minum..then gastrik..sangat sengsara.. kepada adik2,kakak2,abang2 diluar sana jaga lah pemakanan ya.. hehe.. tubuh sihat badan cergas.. nguehehe..so pagi ni, rest kat bilik ja lah.. tak tau mau buat apa lagi.. hehe? assignment? alahh. cukup lah..perut tengah sakit ni.. hehe.. 

***********

then memandangkan tiada kerja yang mau dibuat, so tengok2 gambar lama.. gambar zaman sekolah lah kan .. ehh tiba-tiba rasa rindu tu datang.. rindu-merindu.. rindu mau jumpa kawan lama, rindu mau jalan kesekolah tiap pagi.. boleh dikatakan lah sy orang pertama yg selalu datang awal ke sekolah.. *bangga* hahaha.. aduhh rindunya dengan mereka ni *Eyla,Anna,Matul,Meng,Dadi*
kenapakah? kenapakah harus terpisah? kadang2 hati ni ada masa2 datang cemburunya,, cemburu bila kawan lama kita dapat kawan baru.. huhu.. tapi itu biasalah kan,, haha.. yg penting kita di sini tidak dilupakan.. sungguh sy sangat merindui zaman sekolah.. kalau lah masa dapat diputarkan semula.. kita boleh perbaiki diri dari kesilapan masa lalu.. betul tidak? hehe.. syukur lah.. kita semakin membesar.. semakin matang.. pemikiran kena lebih terbuka luas.. timba ilmu pengetahuan sebanyak mungkin.. kita manusia yang dikurniakan akal fikiran.. berfikir dengan matang tu membuktikan yang diri kita dah betul2 dewasa.. hehe.. 

************



p/s : sahabatku until Jannah.. i love them forever.. hehehehehehe.. kenangan form 6..

Okey lah itu sahaja utk pagi ini... ada masa nanti sy akan update entry seterusnya.. maaf lah k kalau guna "sy" sy itu singkatan dpd saya!! hoho.. Sabahan.. but who cares kan.. hahaha..kbye~

No comments: